Adana kavruluyor, fırıncılar ateşin önünde ekmek hazırlıyor! 80 derecede çalışıyorlar

Adana'da termometrelerin 40 dereceyi aştığı günlerde en zorlu mesailerden biri fırın ustalarının omuzlarında. Kent kavurucu sıcaklarla mücadele ederken, onlar yüzlerce dereceyi bulan fırınların önünde saatlerce çalışarak ekmek üretmeye devam ediyor. Çalışma alanında sıcaklığın 80 dereceye kadar yükseldiğini belirten ustalar, fırın içindeki 450 ila 900 derecelik ısıya rağmen mesailerini aksatmadan sürdürüyor.

Adana'da yaz aylarında hava sıcaklığı 40 derecenin üzerine çıkarken, fırıncılar 450-900 derece sıcaklıktaki fırının önünde ekmek parası kazanmak için zorlu mesai yapıyor.Haberin DevamıHaberin DevamıBİR YANDA 40 DERECE SICAK, DİĞER YANDA 900 DERECELİK FIRIN Haberlerimizi Google’da Takip EdinEn güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.Google’da tercih edilenkaynak olarak ekleyinYaz sıcaklarının etkisini artırdığı Adana'da, ekmek üretimi yapan fırıncılar adeta ateşin karşısında ekmek parası kazanıyor. Hava sıcaklığının 40 dereceyi aştığı kentte, fırınların başında çalışan ustalar, ortam sıcaklığının 80 dereceye kadar ulaştığı alanlarda uzun saatler boyunca mesai yapıyor. Fırın içindeki sıcaklığın ise 450 ile 900 derece arasında değiştiği belirtildi."YAZ SICAĞINDA ZOR OLUYOR" Yaklaşık 25 yıldır fırıncılık yapan Davut Önen, yaz aylarında işlerinin çok daha zorlaştığını belirterek, "Sabah erken saatlerde işe geliyoruz, akşam 8'e kadar çalışıyoruz. Zorlukları çoktur. Yaz sıcağında daha da zor oluyor çünkü çalışma saatlerimiz uzun. Allah bütün fırıncıların yardımcısı olsun. Fırın içi 450 ile 900 derece sıcaklığı buluyor. Fırının önünde çalıştığımız yerde ise sıcaklık 80 dereceye kadar çıkıyor" dedi.Haberin DevamıHaberin Devamı"ADANA VE FIRIN SICAĞI BİZİ YIPRATIYOR" Haberin DevamıFırında çalışan Mustafa Gül, "Zor şartlar altında çalışıyoruz, sabah erken saatlerde işe başlıyoruz. Havanın sıcaklığı, saatlerinin uzun olması baya bir beden gücü tüketiyoruz. Adana'nın sıcağını biliyoruz, havanın sıcak olması fırının sıcak olması bizi biraz daha yıpratıyor. Bu hizmeti vermek zorundayız, sonuçta insanlar ekmek yiyecek" diye konuştu.